Hatmillióan nézték az NB I-es bajnokikat a közszolgálati tévében

2013. június. 05., 13:43   |    

Hatmillióan nézték az NB I-es bajnokikat a közszolgálati tévében

Négy tévécsatorna összesen 230 óra közvetítéssel hatmillió nézőt ért el az OTP Bank Liga 2012/13-as idényében. Az M1-et vasárnaponként nézték a legtöbben, így a Fradinak az Újpest és a Debrecen elleni, kiemelkedő nézettségeket produkáló mérkőzését. A Kossuth és a Régió Rádió összesen mintegy 44 órában közvetített és tudósított.

A magyar bajnokság 2012/13-as idényének mérkőzéseit az ismétlésekkel együtt több mint 230 órában sugározták a közszolgálati tévécsatornák. Az NB I-es találkozókat az M1 és a Duna élőben közvetítette, az M2 és a Duna World pedig ismétléseket adott a késő esti órákban.

A Nielsen Közönségmérés adataiból kiderül, hogy a bajnokság közvetítései a teljes 2012/2013-as szezonban a négy adón összesen több mint 6 millió nézőt értek el hosszabb-rövidebb időre, ami azt jelenti, hogy a teljes népesség 66.4%-a találkozott valamelyik mérkőzéssel. Egy néző átlagosan 8 mérkőzésbe nézett bele, a férfiak körében ez a szám valamivel magasabb - 10 mérkőzés - volt.

A NB I-es szezon alatt az M1 élő közvetítéseit átlagosan a tévézők 10.5%-a választotta, ami az őszi és a tavaszi szezonban is magasabb volt az M1 átlagos közönségarányánál. Ez vasárnap délutánonként 350 ezer fős nézettséget és 11% körüli közönségarányt jelent, míg a szombati mérkőzések nézettsége és közönségaránya is ennél valamivel alacsonyabb volt (nézettség 200 ezer fő, közönségarány 9.7%, a teljes népesség körében). A szombati találkozókra átlagosan 660 ezren kapcsoltak oda adásonként, míg a vasárnapi mérkőzések elért közönsége alkalmanként meghaladta az 1 millió főt.

Az OTP Bank Liga M1-es közvetítései közül kiemelkedő nézettséget ért el 2013. március 10-én a Fradi-Újpest derbi 596 ezer fős nézettséggel, ami több mint kétszerese az M1-es közvetítések átlagának. A mérkőzés ideje alatt az M1 volt a legnézettebb magyar csatorna. Ahogy azt a sporteseményeknél megszokhattuk, a férfi nézők körében az átlagosnál jóval magasabb arányokat találhatunk: az említett meccs a férfiak körében például 22.9%-os közönségarányt ért el.

Hasonló eredményt hozott a Debrecen-FTC labdarúgó-mérkőzés is május 26-án: 540 ezer fős nézettséggel és 15.5%-os közönségaránnyal ez volt a szezon második legnézettebb meccse. A fiatalabb, 18-49 éves nézők körében a mérkőzés igen magas, 14,3%-os közönségarányt ért el.

A Duna közvetítései közül a tavaszi szezonban születtek magasabb nézőszámok, így az idei év mérkőzéseinek 100 ezer fő körüli átlagos nézettsége és 3%-os közönségaránya jelentősen növelte az adó hétvégi átlagát, különösen a fiatalabb, 18-49 éves nézők körében. A Duna mérkőzéseire délutánonként átlagosan 433 ezren kapcsoltak oda.

A hírkategória további hírei

Bajnokságok / Kupák
Egy pontot szerzett Győrben a Ferencváros, paksi siker a Kecskemét ellen
Bajnokságok / Kupák
Élen maradt a Kisvárda, pontot szerzett a Honvéd
Bajnokságok / Kupák
Fővárosi rangadót nyert az MTK, fehérvári siker a DVSC ellen
Bajnokságok / Kupák
Telt ház előtt játsszák Győrben a zöld-fehér rangadót

Főszponzoraink

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS