#Meccsnap: Középpontban a szurkolók

2019. december. 10., 16:34   |    

#Meccsnap: Középpontban a szurkolók

A hazai professzionális klubok képviselői ismét összegyűltek, hogy egy workshop keretében ismerkedjenek meg a szurkolók megszólításának és a közösségi média használatának trendjeivel - nemzetközi szakértők segítségével.

A #Meccsnap Projekt keretében évente két alkalommal találkoznak a hazai klubok képviselői, hogy megosszák egymással tapasztalataikat a marketing és kommunikáció területén. Az MLSZ által szervezett eseményen ezúttal Hollandiából, Spanyolországból és Németországból érkeztek előadók, így a Puskás Arénában valóban az európai élvonal munkájába tekinthettek bele a klubok marketingesei.

Az előadások sorát Bas Schnater nyitotta meg, aki korábban az Az Alkmaar merketing osztályán dolgozott: előadásában számos példát mutatott be arra vonatkozóan, hogyan tudja egy klub a működése során keletkező adatokat a szurkolókkal való kapcsolat fejlesztésére használni, hogyan tudja a meccsélményt és a kiszolgálás minőségét befolyásolni a hatékonyan felhasznált információ. Előadásában saját tapasztalatai alapján arról beszélt, hogyan tehetik a klubok a stadionjukat azzá a hellyé, ahová az összetartás, a közösségi érzés miatt járnak az emberek.

José Ángel Risco Oliva, a Sevilla FC közösségi média menedzsere bemutatta a spanyol klub social media stratégiáját és a napi munka szervezését a többszörös Európa Liga-győztes klubnál.

– Te is a csapat tagja vagy – ezt hangsúlyozzuk. Ennek jegyében szeretnénk elérni mindenkit a világ különböző pontjain, és olyan tartalmakat megosztani a szurkolókkal, amik igazán érdeklik őket. Igyekszünk azokat is bevonni, akik nem követik a csapatot napi szinten.

Daniel Haas a 1. FSV Mainz kommunikációját mutatta be, példákkal érzékeltetve, hogy az egyes célcsoportokat, hogyan, milyen csatornán szólítja meg a klub meccsnapokon, és azok között. Úgy fogalmazott, szerinte is a „csapat-érzés” a legfontosabb a sportegyesületek és a szurkolók párbeszédében.

Persze sokat segít, ha jó eredményt érünk el a pályán; ám az érzelmek és a szurkolók bevonása a csapat életébe mindent visz. Az egyik legnépszerűbb képünk például Szalai Ádám visszatéréséről szólt.

Előadásaik végén a szakemberek tanácsokkal, a vendégek kérdéseire adott válaszokkal igyekeztek segíteni a hazai egyesületek munkatársainak.

Amellett, hogy az esemény lehetőséget kínált arra, hogy a magyar klubok képviselői találkozzanak egymással, személyesen beszélgessenek a nemzetközi előadókkal, a résztvevőknek lehetőségük volt megismerkedni az új Puskás Arénával egy stadiontúra keretében.


Címkék:

A hírkategória további hírei

Főszponzoraink

  • Adidas
  • OTP Bank
  • TMP
  • Mol GBS