A klubkártyák száma a hét elején elérte a százezret, szerdáig 102 ezren váltották ki a bajnoki mérkőzésekre való jegyvásárlást megkönnyítő eszközt.
Az OTP Bank Liga hétvégi fordulója előtt 102 ezer szurkoló látogathat ki valamelyik bajnoki mérkőzésre úgy, hogy mindössze néhány másodperc alatt meg tudja vásárolni névre szóló belépőjét az adott találkozóra.
A kiadott klubkártyák közel 40 százalékát a Ferencváros szurkolói váltották ki, a debreceni szurkolók közül több mint 11 ezren, az újpesti szimpatizánsok közül több mint hétezren rendelkeznek már a saját klubjuk által kiadott kényelmi eszközzel.
A Magyar Labdarúgó Szövetség székházában tartott keddi háttérbeszélgetésen Samu István biztonsági igazgató elmondta: a jegyeladásokról készített statisztikák alapján a klubkártyának köszönhetően minimálisan tízszer gyorsabb lett a belépőjegyek megvásárlása és kiadása. Ezzel együtt esetenként még mindig alakulnak ki sorok a jegypénztáraknál egy-egy bajnoki előtt, de jellemzően azoknak kell várakozniuk, akik korábban nem váltottak ki klubkártyát, és a helyszínen teszik meg ezt, míg kiváltott klubkártyával a jegyvásárlás néhány másodperc alatt lezajlik.
Samu István kiemelte, hogy a klubkártya nem biztonsági eszköz, kizárólag kényelmi funkciókat lát el, a biztonsági problémák kiszűrésére rendelkezésre állnak a megfelelő módszerek. Ezt támasztja alá, hogy a magyar stadionokra nem jellemzőek a kirívó szurkolói kihágások, az elmúlt években nagyon kevés súlyos eset fordult elő.
Vági Márton, az MLSZ főtitkára a háttérbeszélgetésen úgy fogalmazott, hogy középtávon a 200 ezer kiadott klubkártya lehet a szövetség reális célja. Ez egyben azt is jelentené, hogy fordulónként hozzávetőleg 40-50 ezer néző látogatna ki a stadionokba. A számok növekedésének ugyanakkor feltételei vannak, ehhez a futball minőségi javulására, a hazai játékosok számának emelkedésére, megfelelő infrastruktúrára és kellő marketingmunkára is szükség van.